MENYERIKAN KEHIDUPAN DENGAN MEWARNAI IMAN

Bukan warna jadi pertikaian, bukan petikaian jadi kegelapan, bukan kegelapan yg menjadi corak, bukan corak yg mengambarkan situasi, Bukan situasi yg menghidupkan suasana, Bukan suasana yg menceritakan, Bukan cerita yang di kisahkan, bukan kisah yg menjadi ukuran, Bukan ukuran yg menjadi kehebatan, Bukan kehebatan menunjukkan kemenangan, Bukan kemenanagan yg hendak di capai, bukan Capaian yg di utamakan, tp usaha yang di jalankan walaupun sedikit namun ia berterusan utk menyampaikan kepada Semua

...

Selamat Datang ke Blog Serangga Hijau

Friday, December 4, 2009

Pengalaman 1 : Misi Qurban di Bumi Sabah

Posted by MFS_8812

Sudah lama tidak menaip rasanya, tp kali ini ana ceritakan serba sedikit pengalaman di bumi sabah ketika menjalankan misi Amal dalam misi korban di pedalaman Sabah,

Seawal jam 1:00am kam tiba di KK dan bermalam di rumah sahabat di KK. Kami bertolak pada jam 8:30 ke Pitas utk menjalankan misi pertama iaitu Kg Rukum Laut.

25/11/2009
Dalam perjalanan kami sempat mengambil gmbar rumah2 yg begitu daif walaupun sudah lama merdeka:

Sepanjang perjalanan,inilah rumah di sabah yg kelihatan usang.


Sepanjang perjalanan kami, kami menyewa kereta untuk mengelilingi sabah sepanjang misi korban. Pelbagai denai, lecak dan lubang kami redah untuk menyelesaikan misi.
Inilah pengangkutan kami yang di sewa (waja)

Dalam perjalanan macam-macam dapat di lihat, sbgai contohnya gmbar di bawah, Kg Telaga, semesetinya mengamit mata yg melihat, maklumlah baru first Time jejak kaki kat Sabah.

Gambar Kg Telaga dari jalanraya, yg mengamit mata memandang.

0 comments:

Nasyid Fm

.


I made this widget at MyFlashFetish.com.