MENYERIKAN KEHIDUPAN DENGAN MEWARNAI IMAN

Bukan warna jadi pertikaian, bukan petikaian jadi kegelapan, bukan kegelapan yg menjadi corak, bukan corak yg mengambarkan situasi, Bukan situasi yg menghidupkan suasana, Bukan suasana yg menceritakan, Bukan cerita yang di kisahkan, bukan kisah yg menjadi ukuran, Bukan ukuran yg menjadi kehebatan, Bukan kehebatan menunjukkan kemenangan, Bukan kemenanagan yg hendak di capai, bukan Capaian yg di utamakan, tp usaha yang di jalankan walaupun sedikit namun ia berterusan utk menyampaikan kepada Semua

...

Selamat Datang ke Blog Serangga Hijau

Saturday, March 6, 2010

Dunia Hampir Kiamat, Apa perlu di lakukan

Posted by MFS_8812


Rasanya sudah lama penulis tidak menulis dan melontarkan pemikiran dalam blog, namun ini tidak mengurangi semangat penulis utk menulis. walaupun ketandusan idea ketika ini utk menulis namu di kuatkan juga utk memberitahu kepada semua apa yg tersirat.
Dengar shj mengenai kiamat semuanya takut dan memikirkan apakah tindakan kita apabila kiamat berlaku tiba2. Bermacam-macam bencana berlaku dalam dunia dgn pelbagai targedi yang mengubah plat tektonik dan muka bumi dengan kepanasan melampau yg dapat mencairkan ais di kutub selatan @ utara. Cukup jelas ini membuktikan kiamat hampir dekat, dgn kepanasan yg berpanjangan yg mungkin menyebabkan tanah hilang zat dan akhirnya runtuh apabila adanya hujan secara tiba-tiba ini menguatkan lagi sabda Nabi Muhammad dibawah

Sabda Nabi SAW :
"Menjelang datangnya hari kiamat akan terjadi perubahan bentuk muka,tanah runtuh dan kerusuhan"
(Sunan Ibnu Majah,kitab Al Fitan.Hadith Sahih)

Pernah seketika kwn penulis, menceritakan tentang planet zuhal yg telah berubah pusingan dan melawan arahnya. Ini menyebabkan penulis terpaku sebentar, adakah kiamat berlaku pada zaman yg terdekat ini, adakah anak2 penulis kelak akan menghadapi waktu seawal kiamat.
Pernah juga terbaca hadis nabi yg menyatakan " Teruskan kamu menanam Sebijik kurma walaupun kiamat itu sampai".
Ini dapat di simpulkan yg manusia jgn memikirkan kiamat sbb itu kerja ALLAH, soal bila itu kerja ALLAh. Biarlah kita teruskan kerja kita utk bercucuk tanam Amal kita di dunia, memperbaiki dan muhasabah dalam memantapkan iman di samping memperjuangkan agama ALLAH di muka bumi ini. Mana tahu usaha kita ini dapat melahirkan negara ISLAM yg mantap dan seterusnya membangkitkan islam di serata dunia. Di akhir kiamat nanti Islam akan bangkit dan merudum dan disitulah biarlah mereka yg di pecahkan kepada beberapa golongan merasai kiamat yg telah di tentukan oleh ALLAH.
Sekian, hnya pndpt

Nasyid Fm

.


I made this widget at MyFlashFetish.com.