MENYERIKAN KEHIDUPAN DENGAN MEWARNAI IMAN

Bukan warna jadi pertikaian, bukan petikaian jadi kegelapan, bukan kegelapan yg menjadi corak, bukan corak yg mengambarkan situasi, Bukan situasi yg menghidupkan suasana, Bukan suasana yg menceritakan, Bukan cerita yang di kisahkan, bukan kisah yg menjadi ukuran, Bukan ukuran yg menjadi kehebatan, Bukan kehebatan menunjukkan kemenangan, Bukan kemenanagan yg hendak di capai, bukan Capaian yg di utamakan, tp usaha yang di jalankan walaupun sedikit namun ia berterusan utk menyampaikan kepada Semua

...

Selamat Datang ke Blog Serangga Hijau

Wednesday, February 17, 2010

"Revolusi"kan Kehidupan agar naikkan Tranformasi IMAN

Posted by MFS_8812

Hidup ini hanya sekali seumur hidup, sedar tak sedar dah baru bermula kehidupan kita... Situasi sedar dan tak sedar kerap kali berlaku kepada mereka yg pramatangnya lambat daripada org lain. Inilah salah satu kesedaran dalam diri agar lebih maju setapak lagi kehadapan utk menjalani kehidupan spt manusia yg inginkan perubahan. Dalam konteks politik, mana-mana parti akan cuba buat perubahan utk memenagkan sesuatu parti tersebut dalam masa yg sama perubahan mereka itu seiring dengan kehendak yg di gariskan..
Perubahan atau revolusi ini memainkan peranan penting dalam diri agar diri kembali fitrah kepada Penciptanya. Perubahan ini dapat di simpulkan spt mainan kereta yg di upgrade untuk kelajuan dan agar nampak cantik supaya kelihatan cantik dari kaca mata penciptanya dan kawanya.. Begitulah kita, kita mahukan perestasi terbaik utk diri kita melangkah kepada pekara yg baru, supaya pekara baru itu, dapat di lalui dgn tenang dan sekaligus merasai kehidupan tanpa rasa bosan.
Rasa bosan sbnrya datang dalam diri kita sendiri, apa bila kerap kali berbuat perkara yg sama memang tak dpt di nafikan ia membuatkan kita rasa bosan dalam pekerjaan.. inilah transformasi yg perlu di lakukan agar pekerjaan kita tidak bosan dan sekaligus menyebabkan niat kita lari.. Transformasi yg kerap kali berlaku dapat membina diri kita utk belajar dalam membuat pekara baru dalam masa yg sama meguji diri kita agar lebih dekat dgn ALLAH dengan ujian yg di tempuhi.
Kehidupan kita sebagai manusia sentiasa di uji dari pelbagai sudut, ada org menagis ada yg duka ada yg tenang dan ada yg sanggup tidak terus hidup, namun itulah ujian yg di berikan kepada manusia agar lebih matang dalam beribadah kepadaNya, agar mendalami segala ujian yg di lalui agar faham terhadap kehidupan agar tidak terjadinya perkara semalam yg sama. Semalam merupakan sejarah yg dpt memperbaiki diri terhadap kehidupan agar tidak terjerumus dgn pekara-pekara sama (rugi ) dalam kehdupan.
Linagan air mata, menjadi saksi akan segala apa yg ada di hadapi, tangisan itu biarlah Pencipta hanya yang tahu, datang dari hati yg di himpit perasaan , mutiara suci itu biarlah berlinagan agar semakin manis bersama menceritakan dugaan yg di alami supaya mendekatkan diri bersama ALLAH. Ini dapat merasai manisnya kehidupan dalam mendekatkan diri kepada pencipta semakin hari semakin terpancar rindu lukisan pada pencipta. Ujian itu tarbiyah dalam diri agar lebih dekat dgn ALLAh supaya kembali menceritakan kepadanya tidak kira dari pelbagai aspek dalam kehidupan agar kita kembali fitrah kita kepada pencipta yaitu ALLAH..


Nasyid Fm

.


I made this widget at MyFlashFetish.com.