MENYERIKAN KEHIDUPAN DENGAN MEWARNAI IMAN

Bukan warna jadi pertikaian, bukan petikaian jadi kegelapan, bukan kegelapan yg menjadi corak, bukan corak yg mengambarkan situasi, Bukan situasi yg menghidupkan suasana, Bukan suasana yg menceritakan, Bukan cerita yang di kisahkan, bukan kisah yg menjadi ukuran, Bukan ukuran yg menjadi kehebatan, Bukan kehebatan menunjukkan kemenangan, Bukan kemenanagan yg hendak di capai, bukan Capaian yg di utamakan, tp usaha yang di jalankan walaupun sedikit namun ia berterusan utk menyampaikan kepada Semua

...

Selamat Datang ke Blog Serangga Hijau

Wednesday, March 25, 2009

Buka minda kenali semua

Posted by MFS_8812


Sebut sahaja pasal harakah, akhbar politik yang menjadi penyebaran maklumat ke seluruh pelusuk malaysia yg hari ini telah di sekat selama tiga bulan. Akhbar ini sering di kaitkan denga politik wahal ia satu daripada maklumat tentang siasah islam di malaysia. Terkedu juga membaca berita yg akhbar ini telah di sekat selama 3 bulan, tapi pelik juga kenapa akbar lain yang tidak lansung bermanfaat di biarkan begitu sahaja laris di pasaran. Dengan itipati dalaman penuh bermajoritkan hiburan. Kenapa di biarkan.. Dari sekecil-kecil penulis yg menulis artikel hiburan sehingga sebesar-besar dan sebanyak-banyak cetakan apa yg di dapat. Duit? fikirkan duit itu ada rasa halal ke tidak? Pekara maksiat di sebarkan, tudung tidak dipakai, rapat-rapat ketika bergambar pekara sebenar di selewengkan, adakah dapat keberkatan dalam duit apatahlagi kehidupan, duit utk keluarga terus di beri makan dan minum kepada anak anak, bila dah hidup tak diberkati, bila mati siapa nak doakan dalam kubur nanti. Doa semua ditolak, kerana beri makan dan minum anak-anak pekara "subhah". 


Kadang2 kebanyakan penulis tidak memikirkan apa yang mereka buat sebenarnya. Kesahihan maklumat di selewengkan dan sesuatu individu akan diertikan difitnah sebab penulisan kita di sebarkan. Jadi setiap ejaan yg di selewengkan ada ganjaranya di sana nanti. Penulis kdg2 apa yg terlintas di fikiran akan ditulis tanpa unsur periksa hanya untuk menambar hati si pembacanya. Ingatlah setiap tulisan kita yg bermanfaat kepada org lain juga ada gnjaranya.

Nak di ceritakan di sini, kenapa harakah di sekat sekarang? adakah di sebabkan pilhan raya? Atau perebutan kuasa politk Umno? ataupun takut penyebaran politik wang menjadi jadi. Rakyat malaysia memerlukan satu penglihatan sebenar dari dua aspek dan sekiranya penglihatan dari satu aspek jer yg nampak. Maka menimbulkan tanda tanya kepada si pelihat. Sebab apbila dua dua penglihatan ini di satukan ia akan menghasilkan kelabu dan bila di lihat kedua-dua mata kita ia amat terang.Tutup satu maka timbulnya tanda tanya? ia ibaratkan satu pekara yg telah di tutup dengan sengaja.. Jadi penyebaran penglihatan mestilah sahih dari pandanga pelihat (rakyat). 


1 comments:

Ghuroba' said...

hmm..2 la..nampak sgt sikap "pihak tu" cuba nak butakan mata rakyat.

Nasyid Fm

.


I made this widget at MyFlashFetish.com.