MENYERIKAN KEHIDUPAN DENGAN MEWARNAI IMAN

Bukan warna jadi pertikaian, bukan petikaian jadi kegelapan, bukan kegelapan yg menjadi corak, bukan corak yg mengambarkan situasi, Bukan situasi yg menghidupkan suasana, Bukan suasana yg menceritakan, Bukan cerita yang di kisahkan, bukan kisah yg menjadi ukuran, Bukan ukuran yg menjadi kehebatan, Bukan kehebatan menunjukkan kemenangan, Bukan kemenanagan yg hendak di capai, bukan Capaian yg di utamakan, tp usaha yang di jalankan walaupun sedikit namun ia berterusan utk menyampaikan kepada Semua

...

Selamat Datang ke Blog Serangga Hijau

Friday, September 11, 2009

Sekilas pandang....

Posted by MFS_8812



Sudah lama rasanya tidak menaip perkataan di blog ini, hari demi hari berlalu.. Sedar tidak sedar sudah mencapai malam 10 terakhir ramadhan yg menyingkap mlm 1000 bulan. Malam di mana Al-Quran di turunkan yg di namakan Nuzul Al-Quran.. Begitulah malam yg mana di kejar oleh hamba Allah yang beriman tiap hari... bukanya 10 mlm terakhir shj.
Melihat gambar di atas teringatkan shbt seperjuangan di UTHM yg mana mengulit pelbagai sejarah tidak dapat di lupuskan walaupun guna "klorok". Dalam pemikiran ini memikirkan kemanisan besama-sama walaupun berlainan umur dan pendapat. Sejak mula kenal dengan pebagai aktiviti ukhwah yg melatih diri sbg pejuang agama, biarla apa kwn kelas nak kata... Mengenali shbt seawal sem 3 itulah memaniskan lagi tautan shbt yg lahir dari pelukkan nak "baliku" Rindu itu sja dpt melahirkan perkataan kepada shbt tersebut.. Rasanya nak baru semalam bergurau senda... tp rupanya dah lama...aku tinggalkan dia... Itulah kenangan shbt di UTHM yg sukar utk di lupai sejarahnya... Kena tegur jgn balik la... itu semua pengalaman... rindu rasanya bersama-sama... MMM umur makin meningkat tp sabarlah syg shbt.. tunguuuuuu..... kita bina semula ukhwan yg terjalin walaupun jauh seribu batu..

0 comments:

Nasyid Fm

.


I made this widget at MyFlashFetish.com.