MENYERIKAN KEHIDUPAN DENGAN MEWARNAI IMAN

Bukan warna jadi pertikaian, bukan petikaian jadi kegelapan, bukan kegelapan yg menjadi corak, bukan corak yg mengambarkan situasi, Bukan situasi yg menghidupkan suasana, Bukan suasana yg menceritakan, Bukan cerita yang di kisahkan, bukan kisah yg menjadi ukuran, Bukan ukuran yg menjadi kehebatan, Bukan kehebatan menunjukkan kemenangan, Bukan kemenanagan yg hendak di capai, bukan Capaian yg di utamakan, tp usaha yang di jalankan walaupun sedikit namun ia berterusan utk menyampaikan kepada Semua

...

Selamat Datang ke Blog Serangga Hijau

Thursday, September 24, 2009

Aku Hanya Semut Merah....

Posted by MFS_8812


Gambar di atas sekadar hiasan untuk mencantikkan blog... hahahah...
Temenung sejenak diri apabila memikirkan usia dh lanjut, di laman rumah inilah diriku berlari waktu kecil berdarah kepala kena baling batu, buat meriam tanah, meriam tin xsidenlah, terjun teris(sungai) lari dari rumahlah (lari setempat). Semua kenangan ini mendewasakan diriku, klw dari dulu sekolah di jenderak selatan mcm kes yg ku buat, klw di fikirkan nak tergelak sendirian.. pernah dulu aku bermain basikal di kws seladang yg penuh curam dan berbukit, suatu hari aku memberanikan diri nak turun bukit dengan basikal yg tayarnya plastik tiba2.. tiba2 aku melungsur laju sehinggakan brek tidak berfungsi... dan akhirnya aku tidak mampu berbuat apa2 lalu aku terus terlanggar pokok cempedak. Terhantuk kepala kat pokok cempedak tersebut dan pengsan di tempat kejadian.. Selepas 5 minit barulah aku sedar, datanglah ayah ku mengambil.. hahahah benjol juga kepala ini mana tidak tercabut kulit pokok tu... kesian... tula ngada2 nak eksyen... Begitulah pengalaman di jenderak Utara.. akhirnya berpindah di temerloh...
Selepas macam2 di temerloh aku pergi ke sekolah teknik... di temerloh dan skolah teknik tu aku cerita lain la..
Akhinya aku jejak kaki di sebuah IPTA namanya kuittho tp skrg UTHM... niat aku nak blajar sambil "mcari" tu kata mak la... tp nak buat mcm mana telah di pilih Allah utk berjuang dlm kampus... hahah mcm2 kena "cuci" kena marah jgn balik la... siapa yer... akhirnya menjadi semut merah... aku mengenali shbt lain walaupun kwn sekelasku memperlekehkan kerja ku, siapa tau aku buat apa, yg tahu aku dan Allah jer.. Biarla aku bukan pimpinan... tp aku rasa suatu hari akan patut galas tugas tersebut,, bukan aku sje semua skali akan rasa brtanggungjwb suatu hari nanti ,,, walaupun aku tidak di takdirkan berada di atas namun aku lebih suka, kerna hidup di bwh takkan di pdg org di atas tp hidup di atas akan di pandg oleh org di bawah klw bwh ramai maknanya ia mestila la menilai sendiri... walaupun begitu aku tetap gembira dengan semuanya,,,
mcm2 ku kenali sifatnya ku kenali kerenahnya itu pun cukup mendewasakan segalanya,,,,,


Nasyid Fm

.


I made this widget at MyFlashFetish.com.