MENYERIKAN KEHIDUPAN DENGAN MEWARNAI IMAN

Bukan warna jadi pertikaian, bukan petikaian jadi kegelapan, bukan kegelapan yg menjadi corak, bukan corak yg mengambarkan situasi, Bukan situasi yg menghidupkan suasana, Bukan suasana yg menceritakan, Bukan cerita yang di kisahkan, bukan kisah yg menjadi ukuran, Bukan ukuran yg menjadi kehebatan, Bukan kehebatan menunjukkan kemenangan, Bukan kemenanagan yg hendak di capai, bukan Capaian yg di utamakan, tp usaha yang di jalankan walaupun sedikit namun ia berterusan utk menyampaikan kepada Semua

...

Selamat Datang ke Blog Serangga Hijau

Monday, January 3, 2011

MenJangkaui Minat Melebihi Hasrat

Posted by MFS_8812

Hari ini berpulu ribu pelajar sekolah/universiti memulakan P&P dan Kuliah di Instiusi masing masing. Teringat dahulu zaman semasa sekolah menegah yg mencetuskan semangat ingib belajar semua semakin membuak-buak. Hari pertama mengimpikan sesuatu yg lebih bermakna dengan adanya guru guru baru dengan tempat baru di tambah dengan pakaian/kasut dan alat tulis baru cukup untuk menjadikan satu perangasang utk menjejakaki ke alam persekolahan. Inilah di namakan azam yang tinggi utk mencipta keinginan dan Minat utk belajar dengan adanya minat terhadap pembahruan situasi dan material.

Situasi juga sama apabila berada di kampus kampus di tempat pengajian tinggi yg mencetuskan keinginan ketika mula-mula pintu semester di buka.

Namun sejauh manakah kita sebagai manusia dapat megekalkan tahap Ke"minat"an terhadap sesuatu pekara yg akan di lakukan setiap hari pabila terpaksa stiap hari pergi ke sekolah/kuliah dengan membuat pekara yg sama saban hari.

bersambung....... (nak tengok respon dahulu)

0 comments:

Nasyid Fm

.


I made this widget at MyFlashFetish.com.